


REGULAMIN ZWROTÓW I REKLAMACJI
§1 Odstąpienie od umowy
Sklep internetowy polkapolka.pl zapewnia Konsumentowi możliwość odstąpienia od umowy zgodnie z aktualnymi przepisami prawnymi.
Konsument ma prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania towaru bez konieczności podawania przyczyny.
Czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy liczy się od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba (inna niż przewoźnik) weszła w fizyczne posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, wystarczy poinformować nas o swojej decyzji wykorzystując wzór formularza odstąpienia zamieszczony w zakładce ZWROTY (nie jest to jednak obowiązkowe). Aby skutecznie odstąpić od umowy, należy powiadomić nas [polkapolka.pl pod adresem: Wrocławska 54a, 50-095 Pasikurowice, tel. +48 663 489 989, modnapolkapolka@gmail.com o swojej decyzji w formie jednoznacznego oświadczenia (np. pismo przesłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną). W przypadku przesłania formularza drogą elektroniczną, niezwłocznie prześlemy potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu również drogą mailową.
Prosimy kierować zwracane towary bezpośrednio na adres:
polkapolka.pl ul. Wrocławska 54a 50-095 Pasikurowice
Nasza firma nie przyjmuje przesyłek za pobraniem ani wysyłanych do punktów odbioru (Paczkomaty, Żabki, placówki pocztowe). Prosimy o wysyłanie zwrotów bezpośrednio na adres naszego biura i zachowanie dowodu nadania. FORMULARZ DO POBRANIA -> KLIKNIJ TUTAJ
Klient zobowiązany jest zwrócić Towar Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży. Termin uznaje się za zachowany, jeśli Towar zostanie wysłany na adres Sprzedawcy przed jego upływem.
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza niezbędny do stwierdzenia charakteru, właściwości i funkcjonowania produktu.
Od 01.01.2021 prawo do odstąpienia przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z umowy wynika, że nie ma ona dla nich charakteru zawodowego zgodnie z art. 556(4) Kodeksu cywilnego.
W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane płatności, włącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru droższego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany przez nas), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o odstąpieniu. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie wyrażą Państwo zgodę na inny sposób zwrotu. W przypadku płatności za pobraniem zwrot nastąpi na wskazany numer konta bankowego. W żadnym przypadku nie poniosą Państwo opłat związanych ze zwrotem należności.
Możemy wstrzymać zwrot płatności do momentu otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Należy odesłać lub przekazać nam towar niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeżeli produkt zostanie odesłany przed upływem 14-dniowego terminu.
Prosimy o zabezpieczenie produktu podczas transportu w taki sposób, aby nie uległ uszkodzeniu w drodze.
Prosimy, aby korzystanie z towaru ograniczało się wyłącznie do niezbędnych czynności pozwalających ocenić jego charakter, cechy i funkcjonalność. Prosimy o niedopuszczenie do zabrudzenia produktu kosmetykami, antysperspirantami, perfumami czy dymem papierosowym.
W przypadku odstąpienia, Umowa sprzedaży uznawana jest za niezawartą.
Koszty odesłania towaru ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca zgodził się je pokryć lub nie poinformował Klienta o konieczności poniesienia tych kosztów. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Sprzedawca zwraca koszty przesyłki. Podczas odstąpienia od umowy Konsument ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, o ile Sprzedawca nie zadeklarował ich pokrycia. Jeżeli ze względu na charakter towaru nie można go odesłać zwykłą pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o szacowanych kosztach zwrotu.
Poniżej znajduje się ustawowy wzór formularza odstąpienia. Konsument nie jest zobowiązany do korzystania z tego wzoru i może odstąpić od umowy w inny sposób, np. wysyłając wiadomość e-mail, jednak zalecamy korzystanie z naszego formularza, co usprawni proces odstąpienia.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat [polkapolka.pl, ul. Wrocławska 54a, 50-095 Pasikurowice]
Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() umowy dostawy następujących rzeczy()
Data zawarcia umowy()/odbioru()
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
§2 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
Niniejszy punkt Regulaminu oraz zawarte w nim postanowienia dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców niebędących konsumentami.
Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zawarcia. Odstąpienie może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń wobec Sprzedawcy.
W przypadku Klientów niebędących konsumentami Sprzedawca może ograniczyć dostępne metody płatności, w tym wymagać przedpłaty w całości lub części, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
Z chwilą przekazania Produktu przewoźnikowi przez Sprzedawcę, korzyści i ciężary związane z Produktem oraz ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Klienta niebędącego konsumentem. Sprzedawca nie ponosi w takim przypadku odpowiedzialności za utratę, ubytek czy uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia go do przewozu aż do wydania Klientowi, ani za opóźnienie w dostawie.
Klient niebędący konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę dostarczoną przez przewoźnika w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia Produktu w transporcie, powinien podjąć wszystkie niezbędne działania do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona, chyba że strony ustaliły inaczej w odrębnej umowie. Klient dokonując zakupu na firmę akceptuje powyższe warunki.
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej Usługobiorcy niebędącemu konsumentem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia.
Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy wobec Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem, niezależnie od podstawy prawnej, jest ograniczona - zarówno dla pojedynczego roszczenia, jak i wszystkich roszczeń łącznie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy, maksymalnie do kwoty tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca odpowiada wobec Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem wyłącznie za typowe, przewidywalne w momencie zawarcia umowy szkody i nie odpowiada za utracone korzyści.
Wszelkie spory między Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem podlegają rozstrzygnięciu przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
§3. ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
Ponadto towar uznaje się za zgodny z umową, gdy:
nadaje się do celów, do których normalnie używa się towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, norm technicznych lub dobrych praktyk;
występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla tego rodzaju towaru i których konsument może racjonalnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, szczególnie w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że: a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i racjonalnie rzecz ujmując, nie mógł o nim wiedzieć, b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane w takiej samej lub porównywalnej formie, w jakiej zostało złożone, c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może racjonalnie oczekiwać;
jest tej samej jakości co próbka lub wzór udostępniony konsumentowi przed zawarciem umowy i odpowiada ich opisowi.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie wskazanym w ust. 2, jeśli konsument został wyraźnie poinformowany najpóźniej przy zawarciu umowy, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej konkretnej cechy.
Przedsiębiorca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w momencie dostawy i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że okres przydatności określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową ujawniony w ciągu dwóch lat od dostawy istniał w momencie dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemanie to jest niezgodne ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności.
Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeśli celowo zataił ten brak.
§4. BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
FORMULARZ REKLAMACJI DO POBRANIA
Pierwsze roszczenie:
W przypadku niezgodności towaru z umową, konsument może najpierw żądać naprawy lub wymiany produktu.
Sprzedawca może dokonać wymiany zamiast żądanej naprawy lub naprawy zamiast żądanej wymiany, jeśli preferowany przez konsumenta sposób doprowadzenia towaru do zgodności jest niemożliwy lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami dla przedsiębiorcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych nakładów, sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla sprzedawcy bierze się pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności znaczenie braku zgodności, wartość towaru zgodnego z umową oraz uciążliwości dla konsumenta związane ze zmianą sposobu doprowadzenia towaru do zgodności.
Sprzedawca przeprowadza naprawę lub wymianę w rozsądnym czasie, nie później niż w ciągu 30 dni od zgłoszenia reklamacji, chyba że charakter towaru wymaga dłuższego terminu, licząc od momentu powiadomienia przez konsumenta o braku zgodności. Proces ten powinien przebiegać bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, z uwzględnieniem specyfiki towaru i celu jego nabycia. Wszelkie koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty pocztowe, transportowe, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
Konsument udostępnia produkt do naprawy lub wymiany, a sprzedawca odbiera go na własny koszt.
Brak możliwości spełnienia pierwszego roszczenia:
Jeśli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy, gdy:
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 7 ust. 2,
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 7 ust. 4,5,
brak zgodności wciąż występuje mimo prób przedsiębiorcy doprowadzenia towaru do zgodności,
brak zgodności jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy bez wcześniejszego skorzystania ze środków ochrony określonych jako "pierwsze roszczenie",
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności jasno wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Obniżona cena musi zachować proporcję do ceny wynikającej z umowy, analogiczną do proporcji wartości towaru niezgodnego z umową do wartości towaru zgodnego.
Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne w wyniku obniżenia ceny bezzwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeśli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. W przypadku nieistotnej wady konsument może żądać proporcjonalnego obniżenia ceny. Istnieje domniemanie, że każdy brak zgodności towaru z umową jest istotny.
Jeśli brak zgodności dotyczy tylko części towarów dostarczonych na podstawie umowy, konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów oraz innych towarów nabytych wraz z nimi, jeśli nie można racjonalnie oczekiwać, że zgodzi się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
W przypadku odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę bezzwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu tej samej metody płatności, którą zastosował konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, niepociągający za sobą żadnych kosztów.
Zapisów z punktów 6 i 7 nie stosuje się do umów sprzedaży zawartych z przedsiębiorcami. Wobec przedsiębiorców zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.
Reklamację można złożyć na przykład:
pisemnie na adres: polkapolka.pl, ul. Wrocławska 54a, 50-095 Pasikurowice;
elektronicznie na adres email: modnapolkapolka@gmail.com
reklamacje rozpatrujemy w terminie do 14 dni od zgłoszenia. J
brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni oznacza jej automatyczne uznanie za zasadną;
odpowiedź na reklamację przekazujemy konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (e-mail).
Najnowsze trendy modowe dla kobiet PolkaPolka.pl
Styl
Odkryj elegancką odzież damską od Włoch.
GodziNY PRACY INFOLINI:
Moda
modnapolkapolka@gmail.com
+48 663 489 989
© 2025. All rights reserved.
Obsługa klienta:
Pon - Pt 09:00 do 16:00